Om opsyn og opvågning efter operationen

Neutralisering er et kirurgisk indgreb, hvor man fjerner det væv, der er ansvarligt for produktionen af enten æg- eller sædceller samt produktion af kønshormoner. I daglig tale kaldes det hos hundyr sterilisation og hos handyr kaldes det kastration.

Pasning og eftersyn af hunde og katte efter operation

Der findes mange forskellige slags bedøvelsesmidler. Nogle har kortere opvågningstid end andre. Desuden vil dyrets helbredstilstand, samt operationens længde og omfang også have indflydelse på, hvor længe opvågningen varer.

Resten af opvågningen hjemme bør foregå i rolige og varme omgivelser. Dyret skal altså helst skal holdes fra andre dyr og børn. Katte skal normalt holdes inde i mindst en dag efter bedøvelsen.

Vores forslag til hvordan du får dit kæledyr til at acceptere tandbørsten

At børste en kat eller hunds tænder kan hurtigt komme til at lyde kompliceret, men det er i virkeligheden ikke nogen større videnskab. Det vigtigste er at komme i gang. Med øvelsen kan du forfine teknikken.

Det er vigtigt, at tandbørstningen bliver en behagelig oplevelse for dig og dit kæledyr. I nogle tilfælde kræver det en del øvelse og tilvænning. Det er også vigtigt, at du starter, mens tænderne og gummerne er sunde og uden smerter.

De fleste dyr skjuler symptomerne for deres ejere. Langt de fleste hunde og katte holder nemlig ikke op med at spise, blot fordi det gør ondt. Vi ved ikke, hvordan og hvorfor dyrene skjuler deres tandpine, men ofte kan man mærke en tydelig forandring, efter de har fået den rette behandling.

Vi tilbyder sundhedseftersyn af unge hunde

Med et sundhedseftersyn af unde hunden kan du imødegå problemer, der er svære at håndtere senere hen.

Mange synes, at der går for lang tid fra den sidste basis-vaccination som hvalp til 1-årsvaccinationen. Det er rart at få hunden undersøgt før og få svar på de mange spørgsmål, der kan opstå.