Behandlinger og undersøgelser vi kan tilbyde

Hudsygdomme, øreproblemer og allergi

Behandling for hudproblemer og allergi på Husum Dyreklinik

Vi laver alt fra mindre hud og øre-undersøgelser til større allergiudredninger på hunde, katte og mindre dyr med alle former for hudproblemer. Vi bruger videootoskopi til øreundersøgelse samt øreskyl i narkose.

Kirurgi

Kirurgi på Husum Dyreklnik

Vi tilbyder forskellige former for kirurgi og har mange års erfaring. Vi sigter hele tiden på at udvikle os og har ofte personalet på kursus så vi sikre god kvalitet og optimal håndtering af narkosen. Når dit dyr er i narkose hos os bliver det overvåget under hele narkosen.

Øjensygdomme og øjenkirurgi

Øjenpanel dyrlæge Nerry Kamstrup undersøger en fansk lapphund for arvelige øjensygdomme med en spaltelampe

Dyrlæge Nerry Kamstrup er godkendt Øjenpaneldyrlæge. Hun tager sig af alle vores øjenpatienter og er uddannet i diagnosticering og behandling af besværlige og kroniske øjenproblemer. Herudover laver hun øjenlysninger med ECVO-attester.

Kattens medicinske sygdomme

Fagdyrlæge Marianne Rasmussen undersøger en kat

Tandsygdomme og mundhulekirurgi

epulis-hund-med-knude-i-munden-tn

Flere af vores dyrlæger har fokuseret deres efteruddannelse på tandproblemer. Vi behandler bl.a. patienter for: Paradontose, tandresorptioner (tidligere kaldet FORL eller Neck Lesions), knækkeder tænder (tandfraktur), knuder og svulster i mundhulen m.fl. Vi har tandrøntgen og det er i flere tilfælde også påkrævet for den meste optimale behandling.

Vi sigter på et højt fagligt niveau for at få den bedste forståelse for patienterne og kvalitet i behandlingen af dyr med tandproblemer og sygdomme i mundhulen.

Kaniner, marsvin og andre gnavere

Vi undersøger og behandler også kaniner, marsvin og andre gnavere på Husum Dyreklnik

Alle vores små kæledyr har ret til den samme gode dyrlægebehandling. Sygdomme hos kaniner og gnavere er et overset problem og sygdomme opdages ofte først sent henne i forløbet da de er gode til at skjule sygdom og smerter. Af hyppige sygdomme kan nævnes; mavetarmproblemer, tandproblemer, hudproblemer og knuder.

Slanger, pader og andre eksotiske kæledyr

Marianne Rasmussen er også dyrlæge for slanger og pader

Dyrlæge Marianne Rasmussen modtager mange typer patienter

Laserterapi

Arnold laser

Vi tilbyder også laserbehandling og har indkøbt den nyeste og bedste laser til klinikken. Laserterapi øger heling og reducere smerter og kan bruges til en lang række sygdomme - både akutte og kroniske.